Over deze opleiding
Hoe beïnvloed je als organisatie via communicatie het gedrag en opvattingen van mensen? In dit programma leer je hoe je dergelijke processen kunt onderzoeken en wat de belangrijkste theorieën zijn.
Hoe onderscheid je trends en hypes van gedegen effectieve communicatiestrategieën? Het goed inzetten van communicatie vraagt om specifieke vaardigheden en grondige kennis van de werking van beïnvloedende communicatie. Op dat gebied word jij een expert.
In deze specialisatie staan de vorm en functie van persuasieve communicatie centraal, en de werking en effectiviteit ervan. Organisaties communiceren doelbewust en strategisch met hun doelgroepen: consumenten, patiënten, kiezers, burgers. Jij leert hoe je door middel van strategische keuzes het gedrag en de opvattingen van mensen kunt beïnvloeden. Je onderzoekt de processen die hierin een rol spelen en bestudeert de belangrijkste theorieën op dit terrein. Je bestudeert welke communicatievormen (inhoud, stijl en structuur) optimaal functioneren bij een bepaalde doelgroep en de doelen die de communicatie moet bereiken. Je oefent en verbetert ook je eigen communicatievaardigheden. Je analyseert praktijkcasussen en gaat aan de slag met een beïnvloedingsvraagstuk van een organisatie. Zo beweeg je voortdurend tussen onderzoek en praktijk en tussen ontwerp en reflectie.
Hoe onderscheid je trends en hypes van gedegen effectieve communicatiestrategieën? Het goed inzetten van communicatie vraagt om specifieke vaardigheden en grondige kennis van de werking van beïnvloedende communicatie. Op dat gebied word jij een expert.
In deze specialisatie staan de vorm en functie van persuasieve communicatie centraal, en de werking en effectiviteit ervan. Organisaties communiceren doelbewust en strategisch met hun doelgroepen: consumenten, patiënten, kiezers, burgers. Jij leert hoe je door middel van strategische keuzes het gedrag en de opvattingen van mensen kunt beïnvloeden. Je onderzoekt de processen die hierin een rol spelen en bestudeert de belangrijkste theorieën op dit terrein. Je bestudeert welke communicatievormen (inhoud, stijl en structuur) optimaal functioneren bij een bepaalde doelgroep en de doelen die de communicatie moet bereiken. Je oefent en verbetert ook je eigen communicatievaardigheden. Je analyseert praktijkcasussen en gaat aan de slag met een beïnvloedingsvraagstuk van een organisatie. Zo beweeg je voortdurend tussen onderzoek en praktijk en tussen ontwerp en reflectie.
Diploma
Kosten
Vul hieronder jouw gegevens in.
Radboud Universiteit Nijmegen
Comeniuslaan 4
6525 HP Nijmegen
Hoge waardering
De Radboud Universiteit Nijmegen (RU) bevindt zich op het landgoed Heyendael. De universiteit telt samen met het Universitair Medisch Centrum St. Radboud tienduizend medewerkers en ruim 19.000 studenten. Als je gaat studeren aan de Radboud Universiteit, zul je merken dat...