Over deze opleiding
De marketingmedewerker assisteert de marketingmanager. Je helpt bij het opstellen en uitvoeren van marketing- en verkoopplannen. Daarbij probeer je zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van bestaande en nieuwe klanten. Om deze wensen in kaart te brengen en te weten waar de klanten zich bevinden, voert hij regelmatig marktonderzoeken uit. Op basis van de uitkomsten van deze onderzoeken kan het bedrijf besluiten om bijvoorbeeld een reclamecampagne te starten.
Daarnaast signaleert de marketingmedewerker tijdig wanneer de verkoop van bepaalde producten niet naar wens verloopt. Het bedrijf kan dan snel reageren door product of dienst uit de handel te halen, een nieuw product te ontwikkelen of een sales-promotie te starten.
De opleiding duurt 3 jaar. Je volgt lessen op school en je doet de beroepspraktijk vorming (BPV) bij een erkend leerbedrijf. School & Stage (BOL): 60% op school en 40% BPV.
Toekomstperspectief
- Commerciële bedrijven, bijvoorbeeld Sony, Nike of Albert Heijn
- Non-profit organisaties, bijvoorbeeld Wereld Natuur Fonds
- Onderwijsinstellingen
- Overheid
ROC van Amsterdam
Bij het ROC van Amsterdam (ROCvA) staat jouw talent centraal. Samen ontdekken we waar jij goed in bent en bieden we jou de mogelijkheid om je talent te ontwikkelen! Daar hebben wij een passende mbo-opleiding bij. En vaak een uitstekende...